Möss och människor (lättläst) (ljudbok) av John Steinbeck
Gratis smakprov
John Steinbeck

Möss och människor (lättläst) ljudbok

95 kr
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt ytter…
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom. John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld. Med förord av Cecilia Davidsson.
Ljudbok 95 kr
E-bok 189 kr

Mer av samma författare

Författare John Steinbeck (författare), Cecilia Davidsson (översättare)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 14.06.2022
Längd 1:55
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179712952

Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom. John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld. Med förord av Cecilia Davidsson.

Inga recensioner än