Möss och människor (lättläst) (e-bok) av John Steinbeck
John Steinbeck

Möss och människor (lättläst) e-bok

189 kr
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt ytter…
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom. John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld. Med förord av Cecilia Davidsson.
E-bok 189 kr
Ljudbok 95 kr
Författare John Steinbeck (författare), Cecilia Davidsson (översättare), Maja Lundgren (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 25.02.2022
Längd 96 sidor
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179712945

Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon. Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom. John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld. Med förord av Cecilia Davidsson.

Inga recensioner än