
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Kungsgatan / Lättläst ljudbok
Pris
95 kr
En lättläst klassiker!
Adrian växer upp i byn Humla.
När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm.
En kväll träffar han Marta från byn.
Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.
Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.
Han tar olika slags arbeten och läser mycket.
Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.
Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet.
Johan Werkmäster har återberättat boken...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
115 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
3 Februari 2015
Längd
2:12
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170537226
En lättläst klassiker!
Adrian växer upp i byn Humla.
När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm.
En kväll träffar han Marta från byn.
Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.
Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.
Han tar olika slags arbeten och läser mycket.
Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.
Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet.
Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst.
Susanna Alakoski har skrivit förord.