Kungsgatan / Lättläst (e-bok) av Ivar Lo-Johans
Lägg till önskelistan
Ivar Lo-Johansson (författare)

Kungsgatan / Lättläst e-bok

115 kr
(0)
En lättläst klassiker! Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan. Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket.Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.  Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken till l...
115 kr
95 kr
Författare Johan Werkmäster (översättare), Lotta Kühlhorn (annat), Ivar Lo-Johansson (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 4 Augusti 2015
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535550
En lättläst klassiker! Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan. Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket.Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.  Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst. Susanna Alakoski har skrivit förord.