Kungsgatan / Lättläst (ljudbok) av Ivar Lo-Joha
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Ivar Lo-Johansson (författare), Victor Morell (berättare)

Kungsgatan / Lättläst ljudbok

95 kr
(0)
En lättläst klassiker! Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan. Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket. Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet. Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken...
95 kr
45 kr
Författare Johan Werkmäster (översättare), Ivar Lo-Johansson (författare), Victor Morell (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 3 februari 2015
Längd 2:12
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170537226
En lättläst klassiker! Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan. Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket. Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet. Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst. Susanna Alakoski har skrivit förord. Kungsgatan är 2015 års Stockholm läser-bok.