Jorden runt på 80 dagar (lättläst) (Tidlösa berättelser) ljudbok
95 kr
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid?
Jules Verne v…
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid?
Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk.
Boken finns även som ljudbok och e-bok.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.
Ljudbok
95 kr
E-bok
189 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
04.09.2023
Längd
0:37
Genrer
Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Lyrik, Romaner, 12-15 År
Serie
Tidlösa berättelser
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179496609
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid?
Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk.
Boken finns även som ljudbok och e-bok.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.
Inga recensioner än