Jorden runt på 80 dagar (lättläst) (e-bok) av Jules Verne
Jules Verne

Jorden runt på 80 dagar (lättläst) (Tidlösa berättelser) e-bok

189 kr
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne …
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk. Boken finns även som ljudbok och e-bok. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.
E-bok 189 kr
Ljudbok 95 kr
Författare Jules Verne (författare), Nils Olsson (annat), Catharina Andersson (översättare), Tony Evans (annat)
Förlag Vilja förlag
Genrer Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Romaner, 12-15 År
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179496593

Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk. Boken finns även som ljudbok och e-bok. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.

Inga recensioner än