Jorden runt på 80 dagar (lättläst) (ljudbok) av Jules Verne
Gratis smakprov
Jules Verne , Måns Westling (berättare)

Jorden runt på 80 dagar (lättläst) (Tidlösa berättelser) ljudbok

95 kr
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne v…
Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk. Boken finns även som ljudbok och e-bok. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.
Ljudbok 95 kr
E-bok 189 kr
Författare Jules Verne (författare), Måns Westling (berättare), Catharina Andersson (översättare), Nils Olsson (annat), Tony Evans (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 04.09.2023
Längd 0:37
Genrer Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Lyrik, Romaner, 12-15 År
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179496609

Kan man resa jorden runt på 80 dagar? Phileas Fogg slår vad med sina vänner i London om att han ska lyckas. Med sin betjänt Passepartout ger han sig ut på ett hisnande äventyr. På resan runt jorden jagas de av detektiven Fix, som misstar Fogg för att vara en efterlyst bankrånare. De räddar livet på en indisk prinsessa och drabbas av oväder och rånare. Ska de lyckas komma fram i tid? Jules Verne var en fransk författare som skrev både äventyrsromaner och science fiction. Jorden runt på 80 dagar från 1872 räknas som ett av hans mest klassiska verk. Boken finns även som ljudbok och e-bok. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Jorden runt på 80 dagar ligger på nivå XL.

Inga recensioner än