John Steinbeck
(författare)
Möss och människor (lättläst) ljudbok
95 kr
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon.
Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt ytter…
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon.
Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom.
John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld.
Med förord av Cecilia Davidsson.
Ljudbok
95 kr
E-bok
189 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
14.06.2022
Längd
1:55
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179712952
Lennie och George lever på landsbygden i Kalifornien under depressionen. De försörjer sig genom att arbeta på olika gårdar. Vännerna drömmer om att tjäna ihop så mycket pengar att de kan köpa en egen gård. En plats där de aldrig mer ska behöva ta order från någon.
Lennie är snäll och vill aldrig något illa, men hans försök att närma sig människor missförstås ständigt. George måste göra sitt yttersta för att skydda honom.
John Steinbecks klassiker från 1937 är en gripande berättelse om hur vänskap och drömmar skapar mening i en grym värld.
Med förord av Cecilia Davidsson.
Inga recensioner än