 
    Lägg till önskelistan
    
Vickys värdshus (lättläst) e-bok
  
  
  
    Pris
    109 kr
  
  
  
  
  
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.  
En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Byg...
  
    E-Bok
    
        109 kr
        Pris
    
    
  
  
  
    Ljudbok
    
        109 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    LL-förlaget
  
  
  
    Utgiven
    13 Mars 2024
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Romaner, Skönlitteratur
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    epub
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789189149960
  
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.  
En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Bygget är stökigt, men Vicky inser att det också kan vara en möjlighet att på nytt fylla värdshuset med hungriga gäster. Med lika delar entusiasm och nervositet förvandlar Vicky med Gunnarssons hjälp värdshuset till en modern pizzeria. För visst är det väl pizza ungdomarna vill ha?  
Sara Paborn skriver både skönlitteratur och poesi. Hennes roman Tistelhonung nominerades till Årets bok 2020. Förra året debuterade hon som lättlästförfattare med boken Kanotklubben.
Lättlästnivå: 3
 (1 är lättast och 6 svårast)
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        