Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Vickys värdshus (lättläst) ljudbok
Pris
109 kr
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.
En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Byg...
Ljudbok
109 kr
Pris
E-Bok
109 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
14 Mars 2024
Längd
0:37
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993519
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.
En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Bygget är stökigt, men Vicky inser att det också kan vara en möjlighet att på nytt fylla värdshuset med hungriga gäster. Med lika delar entusiasm och nervositet förvandlar Vicky med Gunnarssons hjälp värdshuset till en modern pizzeria. För visst är det väl pizza ungdomarna vill ha?
Sara Paborn skriver både skönlitteratur och poesi. Hennes roman Tistelhonung nominerades till Årets bok 2020. Förra året debuterade hon som lättlästförfattare med boken Kanotklubben.
Lättlästnivå: 3
(1 är lättast och 6 svårast)