Lägg till önskelistan
Strandflickan (lättläst) e-bok
Pris
105 kr
/LÄTTLÄST/
Det har gått tre år sedan Lotta förlorade sin dotter. Sedan dess springer Lotta runt Långsjön varje kväll. Alltid två varv. Alltid så fort hon kan, i ett försök att springa bort från sin verklighet.
En kväll möter hon en ensam flicka på stranden. Flickan undrar om Lotta vill spela ett spel med henne. Ett spel som hon säger att alla kan spela. När Lotta undrar hur man vinner svarar flickan: Om man spelar för att vinna blir allt fel.
Innan de skiljs åt får Lotta ett uppdrag av fli...
E-Bok
105 kr
Pris
Ljudbok
105 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
11 December 2023
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149816
/LÄTTLÄST/
Det har gått tre år sedan Lotta förlorade sin dotter. Sedan dess springer Lotta runt Långsjön varje kväll. Alltid två varv. Alltid så fort hon kan, i ett försök att springa bort från sin verklighet.
En kväll möter hon en ensam flicka på stranden. Flickan undrar om Lotta vill spela ett spel med henne. Ett spel som hon säger att alla kan spela. När Lotta undrar hur man vinner svarar flickan: Om man spelar för att vinna blir allt fel.
Innan de skiljs åt får Lotta ett uppdrag av flickan. Lotta måste hitta en magisk snäcka. Först då får hon träffa flickan igen. Och det är det enda Lotta vill.
Strandflickan är en hoppfull bok om sorg och förändring, med miljöer och personer vi känner igen från Under fullmånen som kom 2021. Lisa Förare är matskribenten som blev författare. Hennes författarskap rör sig kring Långsjön, där övernaturliga krafter är starka. Boken är illustrerad med Lina Blixts suggestiva bilder.
"Den här boken berör på djupet och känns väldigt viktig. Det handlar om sorgebearbetning [...]. Ändå känns berättelsen hoppfull och präglas av en härlig mystik. Språket är enkelt och flyter bra och det lättlästa formatet funkar. Rekommenderas varmt!" Mia Mårtensson i BTJ-häftet nr 6, 2023.
Lättlästnivå: 3
(1 är lättast och 6 svårast)