Strandflickan (lättläst) (ljudbok) av Lisa Föra
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Lisa Förare (författare), Camilla Bard (berättare)

Strandflickan (lättläst) ljudbok

Pris 105 kr
(0)
Det har gått tre år sedan Lotta förlorade sin dotter. Sedan dess springer Lotta runt Långsjön varje kväll. Alltid två varv. Alltid så fort hon kan, i ett försök att springa bort från sin verklighet. En kväll möter hon en ensam flicka på stranden. Flickan undrar om Lotta vill spela ett spel med henne. Ett spel som hon säger att alla kan spela. När Lotta undrar hur man vinner svarar flickan: Om man spelar för att vinna blir allt fel. Innan de skiljs åt får Lotta ett uppdrag av flickan. Lotta ...
Ljudbok 105 kr Pris E-Bok 105 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Lisa Förare (författare), Camilla Bard (berättare), Lina Blixt (illustratör)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 1 April 2023
Längd 0:49
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993472
Det har gått tre år sedan Lotta förlorade sin dotter. Sedan dess springer Lotta runt Långsjön varje kväll. Alltid två varv. Alltid så fort hon kan, i ett försök att springa bort från sin verklighet. En kväll möter hon en ensam flicka på stranden. Flickan undrar om Lotta vill spela ett spel med henne. Ett spel som hon säger att alla kan spela. När Lotta undrar hur man vinner svarar flickan: Om man spelar för att vinna blir allt fel. Innan de skiljs åt får Lotta ett uppdrag av flickan. Lotta måste hitta en magisk snäcka. Först då får hon träffa flickan igen. Och det är det enda Lotta vill. Strandflickan är en hoppfull bok om sorg och förändring, med miljöer och personer vi känner igen från Under fullmånen som kom 2021. Lisa Förare är matskribenten som blev författare. Hennes författarskap rör sig kring Långsjön, där övernaturliga krafter är starka. Boken är illustrerad med Lina Blixts suggestiva bilder. "Den här boken berör på djupet och känns väldigt viktig. Det handlar om sorgebearbetning [...]. Ändå känns berättelsen hoppfull och präglas av en härlig mystik. Språket är enkelt och flyter bra och det lättlästa  formatet funkar. Rekommenderas varmt!" Mia Mårtensson i BTJ-häftet nr 6, 2023. Lättlästnivå: 2 Lättare