Lägg till önskelistan
Premiären (lättläst) (Gruppboendet Lunden #2) e-bok
Pris
99 kr
Sofie har börjat på en teaterutbildning på en folkhögskola. Varje dag lär hon sig nya saker. Nya ord och övningar. De dansar, improviserar och läser manus. När Sofie kommer hem på kvällarna är hon alldeles trött. Men också glad.
Pjäsen de ska spela heter Romeo och Julia. Sofie ska få spela Julia och en som heter Andreas ska spela Romeo. I manus står det att de ska pussas och se kära ut. Men inte vill Sofie pussa Andreas! Hon är ju kär i Mårten. Och Mårten vill verkligen inte att Sofie ska bl...
E-Bok
99 kr
Pris
Ljudbok
99 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
26 Oktober 2023
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Serie
Gruppboendet Lunden
Del i serie
2
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149915
Sofie har börjat på en teaterutbildning på en folkhögskola. Varje dag lär hon sig nya saker. Nya ord och övningar. De dansar, improviserar och läser manus. När Sofie kommer hem på kvällarna är hon alldeles trött. Men också glad.
Pjäsen de ska spela heter Romeo och Julia. Sofie ska få spela Julia och en som heter Andreas ska spela Romeo. I manus står det att de ska pussas och se kära ut. Men inte vill Sofie pussa Andreas! Hon är ju kär i Mårten. Och Mårten vill verkligen inte att Sofie ska bli kär i någon annan. Inte ens på låtsas.
Marie Albertsson debuterade som lättlästförfattare med Hitta hem 2022. I Premiären får vi på nytt möta Mårten och Sofie på gruppboendet Lunden, i en berättelse om svartsjuka och om det fina i att kunna låtsas. Bokens illustrationer är gjorda av Annika Carlsson.
Lättlästnivå: 2
(1 är lättast och 6 svårast)