Premiären (lättläst) (ljudbok) av Marie Alberts
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Marie Albertsson (författare), lina Einarsson (berättare)

Premiären (lättläst) (Gruppboendet Lunden #2) ljudbok

Pris 99 kr
(0)
/LÄTTLÄST/ Sofie har börjat på en teaterutbildning på en folkhögskola. Varje dag lär hon sig nya saker. Nya ord och övningar. De dansar, improviserar och läser manus. När Sofie kommer hem på kvällarna är hon alldeles trött. Men också glad. Pjäsen de ska spela heter Romeo och Julia. Sofie ska få spela Julia och en som heter Andreas ska spela Romeo. I manus står det att de ska pussas och se kära ut. Men inte vill Sofie pussa Andreas! Hon är ju kär i Mårten. Och Mårten vill verkligen inte att ...
Ljudbok 99 kr Pris E-Bok 99 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Marie Albertsson (författare), Annika Carlsson (illustratör), lina Einarsson (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 27 December 2023
Längd 0:40
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Del i serie 2
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993502
/LÄTTLÄST/ Sofie har börjat på en teaterutbildning på en folkhögskola. Varje dag lär hon sig nya saker. Nya ord och övningar. De dansar, improviserar och läser manus. När Sofie kommer hem på kvällarna är hon alldeles trött. Men också glad. Pjäsen de ska spela heter Romeo och Julia. Sofie ska få spela Julia och en som heter Andreas ska spela Romeo. I manus står det att de ska pussas och se kära ut. Men inte vill Sofie pussa Andreas! Hon är ju kär i Mårten. Och Mårten vill verkligen inte att Sofie ska bli kär i någon annan. Inte ens på låtsas. Marie Albertsson debuterade som lättlästförfattare med Hitta hem 2022. I Premiären får vi på nytt möta Mårten och Sofie på gruppboendet Lunden, i en berättelse om svartsjuka och om det fina i att kunna låtsas. Bokens illustrationer är gjorda av Annika Carlsson. Lättlästnivå: 2 - Lättare