Lysande utsikter / Lättläst (e-bok) av Charles
Lägg till önskelistan
Charles Dickens (författare)

Lysande utsikter / Lättläst e-bok

45 kr
(0)
Charles Dickens populära klassiker, återberättad på lättläst svenska. Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn. Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han och flyttar till London och lär känna den olycksaliga tant Havisham och den vackra Estella. Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik? Charles Dick...
45 kr
95 kr
Författare Charles Dickens (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 29 april 2014
Längd 123 sidor
Genrer Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535451
Charles Dickens populära klassiker, återberättad på lättläst svenska. Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn. Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han och flyttar till London och lär känna den olycksaliga tant Havisham och den vackra Estella. Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik? Charles Dickens, 1812-1870, föddes i Portsmouth i England. Dickens kom från en fattig familj och arbetade som ung som journalist. Hans första skönlitterära bok blev romanen Pickwickklubben (1836). Han skrev många böcker under kort tid och fick stora framgångar med sina romaner. Bland de mest berömda är Oliver Twist och Nicholas Nickleby. Böckerna publicerades i månadsvisa avsnitt innan de gavs ut som böcker. Lysande utsikter kom 1861. Det här är Johan Werkmästers återberättade lättlästa version.