Lägg till önskelistan
Konsten att göra intryck e-bok
Pris
159 kr
Inom loppet av några sekunder har andra skapat sig en bild av hurdana vi är.
Våra relationer må vara livslånga eller korta, privata eller professionella. De kan ske öga mot öga, via sociala medier, telefon och mejl eller under en videokonferens. Något de alla har gemensamt är att de börjat med ett första intryck: ett kritiskt ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det är den stund då det avgörs om andra kommer att vilja samarbeta med oss, anställa eller dejta oss, köpa något eller ...
E-Bok
159 kr
Pris
Ljudbok
179 kr
Pris
Förlag
Natur & Kultur
Utgiven
16 November 2016
Längd
297 sidor
Genrer
Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789127145542
Inom loppet av några sekunder har andra skapat sig en bild av hurdana vi är.
Våra relationer må vara livslånga eller korta, privata eller professionella. De kan ske öga mot öga, via sociala medier, telefon och mejl eller under en videokonferens. Något de alla har gemensamt är att de börjat med ett första intryck: ett kritiskt ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det är den stund då det avgörs om andra kommer att vilja samarbeta med oss, anställa eller dejta oss, köpa något eller låta sig ledas av oss.
Vad exakt är det som styr andras uppfattning om oss? Vad ger oss inflytande och hur vinner vi den avgörande tilliten? Hur skapar vi rätt förutsättningar för en god relation? Och om det blir fel – går det att rädda ett dåligt första intryck?
Angela Ahola skriver om några av våra mest underskattade framgångsprinciper, baserat på neuropsykologi och socialpsykologi, sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sinnesmarknadsföring (sensory marketing) och köpbeteendeforskning.