 
    Lägg till önskelistan
    
Inte som vanligt (lättläst) e-bok
  
  
  
    Pris
    99 kr
  
  
  
  
  
Sam gillar när Mira jobbar på gruppboendet Gläntan, där han bor. Men ibland är hon lite jobbig. Som när hon vill att Sam ska testa nya saker. Sam får ont i huvudet bara av tanken. Han tycker bäst om när allt är som vanligt.
Just idag ska Sam och Mira handla. Sam skriver pizza på sin lista. Mira undrar om han inte ska testa något nytt. Pizza äter du ju varje dag, säger hon. Helst inte, tänker Sam. Men väl i affären stöter Sam på ett ännu större problem. Hans plånbok är borta!
Inte som vanlig...
  
    E-Bok
    
        99 kr
        Pris
    
    
  
  
  
    Ljudbok
    
        99 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    LL-förlaget
  
  
  
    Utgiven
    16 Augusti 2023
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    epub
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789189149779
  
Sam gillar när Mira jobbar på gruppboendet Gläntan, där han bor. Men ibland är hon lite jobbig. Som när hon vill att Sam ska testa nya saker. Sam får ont i huvudet bara av tanken. Han tycker bäst om när allt är som vanligt.
Just idag ska Sam och Mira handla. Sam skriver pizza på sin lista. Mira undrar om han inte ska testa något nytt. Pizza äter du ju varje dag, säger hon. Helst inte, tänker Sam. Men väl i affären stöter Sam på ett ännu större problem. Hans plånbok är borta!
Inte som vanligt är en bok om att våga utmana sina vanor och rädslor, men också en påminnelse om att det är okej att göra det en liten bit i taget. Boken har bara ett par meningar per sida och är rikt illustrerad av Jonna Franssons bilder.
Ann-Charlotte Ekensten är en erfaren och uppskattad lättlästförfattare. Hon brinner för att alla ska få uppleva läsglädje, oavsett förutsättningar. Vid sidan av författarskapet arbetar hon som skrivpedagog och föreläsare.
Lättlästnivå: 1
(1 är lättast och 6 svårast)
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        