Hemsöborna / Lättläst (e-bok) av August Strindb
Lägg till önskelistan
August Strindberg (författare)

Hemsöborna / Lättläst e-bok

49 kr
(0)
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog.Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberä...
49 kr
Författare August Strindberg (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 14 maj 2014
Genrer Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535529
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog.Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse. August Strindberg föddes den 22 januari 1849 i Stockholm och dog den 14 maj 1912 i Stockholm. Han har skrivit många klassiska romaner och pjäser och räknas som en Sveriges mest kända författare genom tiderna.