
Lägg till önskelistan
Hemsöborna (lättläst) e-bok
Pris
65 kr
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket.
Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar.
Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest.
Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberä...
E-Bok
65 kr
Pris
Ljudbok
65 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
12 Juni 2024
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170535529
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket.
Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar.
Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest.
Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)