Lägg till önskelistan
En jul tillsammans (lättläst) (Maj och Lennart #2) e-bok
Pris
115 kr
Maj och Lennart har flyttat ihop. De känner sig som tonåringar trots att de snart är 90 båda två. Det är i början av december och de ska göra julfint hemma. Men de ska inte ha för mycket pynt. Nej, för julafton ska de fira på olika håll.
Trots tanken att de inte ska pynta så mycket är det svårt att låta bli. Det finns ju så mycket härligt vid jul. Apelsiner med nejlikor, hyacinter, pepparkakor och smällkarameller av prassligt silkespapper. Hela december är en enda lång njutning. Men Maj ka...
E-Bok
115 kr
Pris
Ljudbok
115 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
3 Oktober 2022
Genrer
Romantik, Romaner, Romantik & Erotik, Skönlitteratur
Serie
Maj och Lennart
Del i serie
2
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149700
Maj och Lennart har flyttat ihop. De känner sig som tonåringar trots att de snart är 90 båda två. Det är i början av december och de ska göra julfint hemma. Men de ska inte ha för mycket pynt. Nej, för julafton ska de fira på olika håll.
Trots tanken att de inte ska pynta så mycket är det svårt att låta bli. Det finns ju så mycket härligt vid jul. Apelsiner med nejlikor, hyacinter, pepparkakor och smällkarameller av prassligt silkespapper. Hela december är en enda lång njutning. Men Maj kan inte sluta tänka på det där Lennart sa på första advent. Om att de kanske skulle ta och gifta sig. Men nog är de för gamla för det?
Ett snöoväder drar in, så julafton blir inte som Maj och Lennart planerat. Den blir så väldigt mycket bättre.
En jul tillsammans är en mysig lättläst julroman. Den är en fristående uppföljare till Eli Åhman Owetz bok Sköna Maj som vann Lättlästpriset 2022. Korta naturliga repetitioner av vad som hänt tidigare stöder minnet och gör att kapitlen i böckerna lätt kan högläsas vid olika tillfällen.
"En jul tillsammans är en romantisk och varm kärleksberättelse om två kloka, kompetenta och komplexa huvudpersoner vars ålder varken är deras främsta egenskap eller största bekymmer. Kan vara den mysigaste bok jag läst på länge!" skriver Christine Karlsson i BTJ-häftet nr 17, 2022.
Lättlästnivå: 3
(1 är lättast och 6 svårast)
EPUB3: Reflowable