En jul tillsammans / Lättläst (ljudbok) av Eli
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Eli Åhman Owetz (författare), Camilla Bard (berättare)

En jul tillsammans / Lättläst (Maj och Lennart #2) ljudbok

Pris 109 kr
(0)
Maj och Lennart har flyttat ihop. De känner sig som tonåringar trots att de snart är 90 båda två. Det är i början av december och de ska göra julfint hemma. Men de ska inte ha för mycket pynt. Nej, för julafton ska de fira på olika håll. Trots tanken att de inte ska pynta så mycket är det svårt att låta bli. Det finns ju så mycket härligt vid jul. Apelsiner med nejlikor, hyacinter, pepparkakor och smällkarameller av prassligt silkespapper. Hela december är en enda lång njutning. Men Maj kan ...
Ljudbok 109 kr Pris E-Bok 109 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Eli Åhman Owetz (författare), Emma Graves (annat), Camilla Bard (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 17 Oktober 2022
Längd 1:01
Genrer Romantik, Romaner, Romantik & Erotik, Skönlitteratur
Del i serie 2
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993359
Maj och Lennart har flyttat ihop. De känner sig som tonåringar trots att de snart är 90 båda två. Det är i början av december och de ska göra julfint hemma. Men de ska inte ha för mycket pynt. Nej, för julafton ska de fira på olika håll. Trots tanken att de inte ska pynta så mycket är det svårt att låta bli. Det finns ju så mycket härligt vid jul. Apelsiner med nejlikor, hyacinter, pepparkakor och smällkarameller av prassligt silkespapper. Hela december är en enda lång njutning. Men Maj kan inte sluta tänka på det där Lennart sa på första advent. Om att de kanske skulle ta och gifta sig. Men nog är de för gamla för det? Ett snöoväder drar in, så julafton blir inte som Maj och Lennart planerat. Den blir så väldigt mycket bättre. En jul tillsammans är en mysig lättläst julroman. Den är en fristående uppföljare till Eli Åhman Owetz bok Sköna Maj som vann Lättlästpriset 2022. Korta naturliga repetitioner av vad som hänt tidigare stöder minnet och gör att kapitlen i böckerna lätt kan högläsas vid olika tillfällen. "En jul tillsammans är en romantisk och varm kärleksberättelse om två kloka, kompetenta och komplexa huvudpersoner vars ålder varken är deras främsta egenskap eller största bekymmer. Kan vara den mysigaste bok jag läst på länge!" skriver Christine Karlsson i BTJ-häftet nr 17, 2022.  Lättlästnivå: 2 Lättare