
Lägg till önskelistan
Djurens gård (lättläst) (Tidlösa berättelser) e-bok
Pris
185 kr
Djuren på bondgården bestämmer sig för att göra uppror. Den elake bonden har plågat dem länge nog! Djuren jagar bort bonden, och två grisar tar över ledningen. Först blir livet bättre, då djuren får mer mat. Men snart tar en av grisarna över makten, och gården blir en diktatur. Alla orättvisor som från bondens tid kommer tillbaka.
Djurens gård är en satirisk roman och fabel av George Orwell, från 1945. Nu kommer denna klassiker i en lättläst version på Vilja förlag. Orwell beskriver utveckli...
E-Bok
185 kr
Pris
Ljudbok
95 kr
Pris
Bokons kunder har även köpt
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
12 Januari 2021
Genrer
Science Fiction, Romaner, 12-15 År, Deckare, Science Fiction & Fantasy, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Serie
Tidlösa berättelser
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179493325
Djuren på bondgården bestämmer sig för att göra uppror. Den elake bonden har plågat dem länge nog! Djuren jagar bort bonden, och två grisar tar över ledningen. Först blir livet bättre, då djuren får mer mat. Men snart tar en av grisarna över makten, och gården blir en diktatur. Alla orättvisor som från bondens tid kommer tillbaka.
Djurens gård är en satirisk roman och fabel av George Orwell, från 1945. Nu kommer denna klassiker i en lättläst version på Vilja förlag. Orwell beskriver utvecklingen i Sovjetunionen fram till andra världskriget. De två styrande grisarna symboliserar Stalin och Trotskij och maktkampen dem emellan. Orwell skrev i inledningen till originalupplagan att boken i första hand handlar om Sovjetunionen men att förhållandena inte var mycket annorlunda i England.
Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.