Djurens gård (lättläst version) (ljudbok) av Ge
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
George Orwell (författare), Måns Westling (berättare)

Djurens gård (lättläst version) (Tidlösa berättelser) ljudbok

95 kr
(0)
Djuren på bondgården bestämmer sig för att göra uppror. Den elake bonden har plågat dem länge nog! Djuren jagar bort bonden, och två grisar tar över ledningen. Först blir livet bättre, då djuren får mer mat. Men snart tar en av grisarna över makten, och gården blir en diktatur. Alla orättvisor som från bondens tid kommer tillbaka. Djurens gård är en satirisk roman och fabel av George Orwell, från 1945. Nu kommer denna klassiker i en lättläst version på Vilja förlag. Orwell beskriver utveckli...
Ljudbok 95 kr
Författare George Orwell (författare), Nils Olsson (annat), Catharina Andersson (översättare), Måns Westling (berättare)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 12 Mars 2021
Längd 0:39
Genrer Science Fiction, Romaner, 12-15 År, Science Fiction & Fantasy, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179493547
Djuren på bondgården bestämmer sig för att göra uppror. Den elake bonden har plågat dem länge nog! Djuren jagar bort bonden, och två grisar tar över ledningen. Först blir livet bättre, då djuren får mer mat. Men snart tar en av grisarna över makten, och gården blir en diktatur. Alla orättvisor som från bondens tid kommer tillbaka. Djurens gård är en satirisk roman och fabel av George Orwell, från 1945. Nu kommer denna klassiker i en lättläst version på Vilja förlag. Orwell beskriver utvecklingen i Sovjetunionen fram till andra världskriget. De två styrande grisarna symboliserar Stalin och Trotskij och maktkampen dem emellan. Orwell skrev i inledningen till originalupplagan att boken i första hand handlar om Sovjetunionen men att förhållandena inte var mycket annorlunda i England. Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.