Vickys värdshus (lättläst) (ljudbok) av Sara Pa
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Sara Paborn (författare), Malin Halland (berättare)

Vickys värdshus (lättläst) ljudbok

Pris 105 kr
(0)
/LÄTTLÄST/ Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.   En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra...
Ljudbok 105 kr Pris E-Bok 105 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Sara Paborn (författare), Malin Halland (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 14 Mars 2024
Längd 0:37
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993519
/LÄTTLÄST/ Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.   En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Bygget är stökigt, men Vicky inser att det också kan vara en möjlighet att på nytt fylla värdshuset med hungriga gäster. Med lika delar entusiasm och nervositet förvandlar Vicky med Gunnarssons hjälp värdshuset till en modern pizzeria. För visst är det väl pizza ungdomarna vill ha?   Sara Paborn skriver både skönlitteratur och poesi. Hennes roman Tistelhonung nominerades till Årets bok 2020. Förra året debuterade hon som lättlästförfattare med boken Kanotklubben. Lättlästnivå: 2 - Lättare