Var det bra så? / Lättläst (ljudbok) av Lena An
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Lena Andersson (författare), Hanna Sjögren (berättare)

Var det bra så? / Lättläst ljudbok

Pris 65 kr
(0)
Detta är Lena Anderssons bok Var det bra så? återberättad till lätt svenska. Lotta och hennes kompisar växer upp i höghusen i förorten i Stensby under 1970- och 1980 talen. På teve och i tidningarna säger politikerna att Stensby är en härlig plats där människor från olika kulturer trivs tillsammans. Men Lotta och hennes vänner upplever bara fattigdom, mobbning och våld. Lena Anderssons roman Var det bra så? kom ut 1999. Boken ger en rå och träffande bild av livet i förorten. Och den är roli...
Ljudbok 65 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Lena Andersson (författare), Cecilia Davidsson (översättare), Hanna Sjögren (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 16 Maj 2013
Längd 2:08
Genrer Romaner, Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170534584
Detta är Lena Anderssons bok Var det bra så? återberättad till lätt svenska. Lotta och hennes kompisar växer upp i höghusen i förorten i Stensby under 1970- och 1980 talen. På teve och i tidningarna säger politikerna att Stensby är en härlig plats där människor från olika kulturer trivs tillsammans. Men Lotta och hennes vänner upplever bara fattigdom, mobbning och våld. Lena Anderssons roman Var det bra så? kom ut 1999. Boken ger en rå och träffande bild av livet i förorten. Och den är rolig och ilsken attack på politiker som låtsas att allt är bra. 2013 är Var det bra så? årets Stockholm läser-bok. Så många stockholmare som möjligt ska läsa boken under året.