
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Vän av ordning (lättläst) (Maskulinitet #2) ljudbok
Pris
95 kr
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll?
Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan i...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
185 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
22 Februari 2023
Längd
1:51
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Serie
Maskulinitet
Del i serie
2
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179495794
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll?
Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan isolera en person från verkligheten.
Boken handlar också om mod, felriktat mod. Joel säger: ”Det gäller att lyssna på den enda röst som skriker ja.” Även när allt annat i dig säger nej. Det driver honom mot något oåterkalleligt. Och till slut kommer hans handlingar i kapp honom.
Vän av ordning handlar om hatet och dess konsekvenser. Om den historia som dagligen skrivs i statusuppdateringar och kommentarsfält. Det är en berättelse om digital kamp och total gränslöshet. Om en ljusskygg nätkultur där gränser suddas ut och världsbilden blir extrem.
Det här är andra delen i en serie om maskulinitet.
Henrik Bromander är författare och serietecknare. Vän av ordning är andra delen i hans trilogi om maskulinitet. Den kom ut första gången 2016.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.