Välkommen till ridskolan (lättläst) (ljudbok) a
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Wenke Rundberg (författare), Sari Eliasson (berättare)

Välkommen till ridskolan (lättläst) ljudbok

39 kr
(0)
Hur är det att rida och att jobba med hästar? Det vet Lena och hennes arbetskompisar från Tyda dagcenter och eleverna från gymnasiesärskolan i Tyresö. De gör fint i stallet, det är ett viktigt jobb. De ger hästarna mat och städar i rummet där sadlarna hänger. En sadel putsar Lena extra noga. Den tillhör hennes favorithäst, Szmer. Lena blir varm i bröstet när hon tänker på honom. Förra gången Lena provade rida blev hon rädd. Nu ska de få göra det igen. Lena vill nog inte. Men så får hon veta ...
39 kr
Författare Wenke Rundberg (författare), Sari Eliasson (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 30 November 2020
Längd 0:25
Genrer Sport, Fritid & Hobby, Hälsa, Livsstil, Fritid
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993076
Hur är det att rida och att jobba med hästar? Det vet Lena och hennes arbetskompisar från Tyda dagcenter och eleverna från gymnasiesärskolan i Tyresö. De gör fint i stallet, det är ett viktigt jobb. De ger hästarna mat och städar i rummet där sadlarna hänger. En sadel putsar Lena extra noga. Den tillhör hennes favorithäst, Szmer. Lena blir varm i bröstet när hon tänker på honom. Förra gången Lena provade rida blev hon rädd. Nu ska de få göra det igen. Lena vill nog inte. Men så får hon veta vem de ska rida på. På Szmer! Ska Lena våga trots att hon är rädd? Välkommen till ridskolan handlar om lusten att arbeta och vikten av att dela ett sammanhang och intresse med andra. Det är en bok om kärleken till djur och om att våga, på sin egen nivå. Författaren Wenke Rundberg och fotografen Erja Lempinen har följt med under ett par dagar på ridskolan.