 
    Lägg till önskelistan
    
    Gratis smakprov
      
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Välkommen till ridskolan (lättläst) ljudbok
  
  
  
    Pris
    135 kr
  
  
  
  
  
Hur är det att rida och att jobba med hästar? Det vet Lena och hennes arbetskompisar från Tyda dagcenter och eleverna från gymnasiesärskolan i Tyresö. De gör fint i stallet, det är ett viktigt jobb. De ger hästarna mat och städar i rummet där sadlarna hänger. En sadel putsar Lena extra noga. Den tillhör hennes favorithäst, Szmer. Lena blir varm i bröstet när hon tänker på honom.
Förra gången Lena provade rida blev hon rädd. Nu ska de få göra det igen. Lena vill nog inte. Men så får hon veta ...
  
    Ljudbok
    
        135 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    LL-förlaget
  
  
  
    Utgiven
    30 November 2020
    
  
  
  
  
    Längd
    0:25
  
  
  
    Genrer
    
      Sport, Fritid & Hobby, Hälsa, Livsstil, Fritid
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    mp3
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789188993076
  
Hur är det att rida och att jobba med hästar? Det vet Lena och hennes arbetskompisar från Tyda dagcenter och eleverna från gymnasiesärskolan i Tyresö. De gör fint i stallet, det är ett viktigt jobb. De ger hästarna mat och städar i rummet där sadlarna hänger. En sadel putsar Lena extra noga. Den tillhör hennes favorithäst, Szmer. Lena blir varm i bröstet när hon tänker på honom.
Förra gången Lena provade rida blev hon rädd. Nu ska de få göra det igen. Lena vill nog inte. Men så får hon veta vem de ska rida på. På Szmer! Ska Lena våga trots att hon är rädd?
Välkommen till ridskolan handlar om lusten att arbeta och vikten av att dela ett sammanhang och intresse med andra. Det är en bok om kärleken till djur och om att våga, på sin egen nivå. Författaren Wenke Rundberg och fotografen Erja Lempinen har följt med under ett par dagar på ridskolan.
Lättlästnivå: 2
 (1 är lättast och 6 svårast)
       
           
            
         
            
         
            
        