 
    Lägg till önskelistan
    
    Gratis smakprov
      
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Vad är problemet med klimatet? Nivå 3 / Lättläst ljudbok
  
  
  
    Pris
    95 kr
  
  
  
  
  
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera.
I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar.
Bengt Fredrikson är journali...
  
    Ljudbok
    
        95 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    LL-förlaget
  
  
  
    Utgiven
    9 Oktober 2020
    
  
  
  
  
    Längd
    2:40
  
  
  
    Genrer
    
      Naturvetenskap & Teknik, Samhälle Och Politik, Fackböcker
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    mp3
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789188993052
  
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera.
I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar.
Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet av att skriva så att alla ska förstå. Boken finns på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.
       
           
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        