Vad är problemet med klimatet? Nivå 1 / Lättläs
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Bengt Fredrikson (författare), Örjan Blix (berättare)

Vad är problemet med klimatet? Nivå 1 / Lättläst ljudbok

Pris 95 kr
(0)
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera. I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar. Bengt Fredrikson är journali...
Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Bengt Fredrikson (författare), Örjan Blix (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 9 Oktober 2020
Längd 1:22
Genrer Naturvetenskap & Teknik, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993069
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera. I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar. Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet av att skriva så att alla ska förstå. Boken finns på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.