
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Vad är problemet med klimatet? Nivå 1 / Lättläst ljudbok
Pris
95 kr
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera.
I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar.
Bengt Fredrikson är journali...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
9 Oktober 2020
Längd
1:22
Genrer
Naturvetenskap & Teknik, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993069
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera.
I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar.
Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet av att skriva så att alla ska förstå. Boken finns på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.