Upphittaren (lättläst) (ljudbok) av Anna Dunér
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Anna Dunér (författare), Sari Eliasson (berättare)

Upphittaren (lättläst) ljudbok

Pris 105 kr
(0)
På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare. En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvingats ge upp. Relationer är svårare att få rätt på, än tappade busskort. En dag är det Per som bl...
Ljudbok 105 kr Pris E-Bok 105 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Anna Dunér (författare), Sari Eliasson (berättare), Lena Sjöberg (illustratör)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 3 Mars 2022
Längd 0:35
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993250
På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare. En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvingats ge upp. Relationer är svårare att få rätt på, än tappade busskort. En dag är det Per som blir hittad, av någon han länge har saknat. Upphittaren är en vacker bok om att skapa mening i livet. Vad händer när människor tappar bort varandra? Går det att hitta fram till varandra igen? Boken är illustrerad av Lena Sjöbergs stämningsfulla bilder. Språknivå: 2 - lättare Anna Dunér är bibliotekarie och författare. Hon har skrivit ett fyrtiotal böcker, framför allt för barn. Hennes böcker finns översatta till sex språk. Upphittaren är hennes första lättlästa bok för vuxna. Lena Sjöberg är illustratör, författare och poet. För sin bok Tänk om blev hon Augustnominerad och tilldelad Elsa Beskow-plaketten.