Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Smörgåstjuven (Montalbano #3) ljudbok
Pris
149 kr
Tredje boken i serien om den excentriske kommissarie Montalbano
»Underbar italiensk deckarfiktion.« The Guardian
»Andrea Camilleris Montalbano är en hjälte av den inte okända typ - en Maigret, en Wallander - som förmår göra vardagligheten till en folkkär egenskap.« Caj Lundgren, Svenska Dagbladet
En tunisisk man skjuts ihjäl ombord på ett italienskt fartyg på internationellt vatten. Samma natt mördas den omtyckte köpmannen Lapecora i en hiss i Vigata, Sicilien. De två händelserna tycks ...
Ljudbok
149 kr
Pris
E-Bok
119 kr
Pris
Förlag
Modernista
Utgiven
19 Augusti 2024
Längd
6:10
Genrer
Deckare
Serie
Montalbano
Del i serie
3
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789180236065
Tredje boken i serien om den excentriske kommissarie Montalbano
»Underbar italiensk deckarfiktion.« The Guardian
»Andrea Camilleris Montalbano är en hjälte av den inte okända typ - en Maigret, en Wallander - som förmår göra vardagligheten till en folkkär egenskap.« Caj Lundgren, Svenska Dagbladet
En tunisisk man skjuts ihjäl ombord på ett italienskt fartyg på internationellt vatten. Samma natt mördas den omtyckte köpmannen Lapecora i en hiss i Vigata, Sicilien. De två händelserna tycks vara orelaterade – förutom att Lapecoras tunisiska städerska försvinner samma natt som mordet sker.
Smörgåstjuven är tredje boken i Andrea Camilleris serie om kommissarie Salvo Montalbono.
I översättning av Barbro Andersson.
ANDREA CAMILLERI [född 1925 på Sicilien] är en italiensk författare, vars deckarserie om kommissarie Montalbano har rönt enorma internationella framgångar – liksom den rad TV-filmer som baserats på romanerna. Böckerna om den excentriske Montalbano som ensam trotsar en korrupt värld har sålt i över 65 miljoner exemplar världen över.
»Andrea Camilleris huvudintriger är, här som i den klassiska hårdkokta deckaren, bara en förevändning för det vi möter på vägen. Främst ömsom komiska, ömsom skrämmande personporträtt. Därnäst den drastiska miljöskildringen. Djupare sett är det bilden av ett samhälle i total moralupplösning. Och samtidigt denna förunderliga trevnad.« Göran Hägg, Aftonbladet