Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Min Skolstart : så hjälpte extra anpassningar mig att klara skolan med Autism/ADHD (Jag upphäver gravitationen #2) ljudbok
Pris
89 kr
"Skolstart, Jippi!" - Det är det ordet man som förälder till en med en neuropsykiatrisk diagnos önskar få höra vid den här tiden på året, när sommaren sjunger på sista versen och det snart ringer in för ännu ett skolår.
Tyvärr ser inte verkligheten precis så ut, men det vill författarna till denna bok ändra på, genom att med denna biografi, som är skriven helt utifrån erfarenheterna av att vara en elev med asperger i en skolmiljö som för en med funktionsvariation kan vara lika ogästvänlig so...
Ljudbok
89 kr
Pris
Förlag
Alexander Forselius
Utgiven
28 Augusti 2023
Längd
3:29
Genrer
Biografier, Psykologi Och Pedagogik, 12-15 År, Barnböcker, Biografier & Memoarer, Fackböcker, Ungdomsböcker
Del i serie
2
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789152762998
"Skolstart, Jippi!" - Det är det ordet man som förälder till en med en neuropsykiatrisk diagnos önskar få höra vid den här tiden på året, när sommaren sjunger på sista versen och det snart ringer in för ännu ett skolår.
Tyvärr ser inte verkligheten precis så ut, men det vill författarna till denna bok ändra på, genom att med denna biografi, som är skriven helt utifrån erfarenheterna av att vara en elev med asperger i en skolmiljö som för en med funktionsvariation kan vara lika ogästvänlig som en resa till mars. I den här boken får vi reda på vad som rör sig i huvudet, varför beteenden ser ut som de gör, utifrån Alexanders egna upplevelser genom skoltiden.
I den här boken berättar Alexander Forselius om sina egna erfarenheter av hur extra anpassningar såsom att få göra uppgifterna på datorn hjälpt honom att ta sig igenom grundskolan och gymnasiet med hyfsade betyg.
Denna bok är en omarbetad variant av den tidigare boken "Skolkstart" - som hade ett lite mörkare titel och inslag - men i den här omarbetade varianten har vi istället valt att betona den positiva upplevelse vi önskar att personer med neuropsykiatriska diagnoser borde få av den svenska skolan.