Riv alla tempel (lättläst) (ljudbok) av Henrik
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Henrik Bromander (författare), Måns Westling (berättare)

Riv alla tempel (lättläst) (Maskulinitet #1) ljudbok

Pris 89 kr
(0)
Johan är tjock, osäker och mobbad i skolan. Han hatar sin kropp. För att förändra sin situation börjar han styrketräna. Målmedvetet och med hjälp av anabola steroider bygger han upp sin kropp. Han ska bli en Stor Man. Ingen ska någonsin komma åt honom igen. Men han betalar ett högt pris för den perfekta kroppen. Och när han vill vara med och tjäna pengar på dopningspreparaten är det början till slutet. Det här är första delen i en serie om maskulinitet. Boken skildrar en uppväxt i nittiotale...
Ljudbok 89 kr Pris E-Bok 185 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Henrik Bromander (författare), Tomas Dömstedt (annat), Måns Westling (berättare), Kajsa Bergström (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 19 September 2022
Längd 1:22
Genrer Romaner, 12-15 År, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Serie Maskulinitet
Del i serie 1
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179495299
Johan är tjock, osäker och mobbad i skolan. Han hatar sin kropp. För att förändra sin situation börjar han styrketräna. Målmedvetet och med hjälp av anabola steroider bygger han upp sin kropp. Han ska bli en Stor Man. Ingen ska någonsin komma åt honom igen. Men han betalar ett högt pris för den perfekta kroppen. Och när han vill vara med och tjäna pengar på dopningspreparaten är det början till slutet. Det här är första delen i en serie om maskulinitet. Boken skildrar en uppväxt i nittiotalets Sverige, i en arbetarklassfamilj där alla är ganska upptagna av sig själva. Den skildrar också brutal mobbning och gemenskapen på gymmet, som är varm men villkorad. Den har många bottnar och kan generera samtal kring bland annat vänskap, mobbning och droger. Det finns många sätt för män att vara extrema tillsammans. Henrik Bromander är författare och serietecknare. Riv alla tempel är hans debutroman och första delen i en serie om maskulinitet. Den kom ut första gången 2014. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.