Rätt räcker inte : Att göra nytta på riktigt (l
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Klas Hallberg (författare), Per Kristensson (författare), Klas Hallberg (berättare)

Rätt räcker inte : Att göra nytta på riktigt ljudbok

Pris 145 kr
(0)
Hur blev det viktigare att ”göra rätt” – än att skapa värde? Det här är en bok om det mänskliga omdömets revansch. En frustrerad uppgörelse med en övertro på mätetal, processer och riktlinjer. Där människor inte får, vill eller vågar göra vad som krävs i ögonblicket – för att göra nytta på riktigt. I boken berättas om Åke som träffade 66 läkare och fick 15 antibiotikakurer under 1,5 års tid. Ett exempel där ingen läkare gjort fel – men Åke har fortfarande inte fått hjälp. Det berättas om ...
Ljudbok 145 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Klas Hallberg (författare), Per Kristensson (författare), Klas Hallberg (berättare)
Förlag Volante
Utgiven 2 Maj 2025
Längd 6:00
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Media & Kommunikation, Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179654405
Hur blev det viktigare att ”göra rätt” – än att skapa värde? Det här är en bok om det mänskliga omdömets revansch. En frustrerad uppgörelse med en övertro på mätetal, processer och riktlinjer. Där människor inte får, vill eller vågar göra vad som krävs i ögonblicket – för att göra nytta på riktigt. I boken berättas om Åke som träffade 66 läkare och fick 15 antibiotikakurer under 1,5 års tid. Ett exempel där ingen läkare gjort fel – men Åke har fortfarande inte fått hjälp. Det berättas om kaos på tåg och vägar där alla har följt sina riktlinjer men ingen har tagit ansvar. Och om hur enkla lösningar, som att ta bort en rutten telefonstolpe intill en som redan ska fällas, inte genomförs eftersom ”det saknas en beställning”. Varför blir det så här? Vem bär ansvaret? Hur kan vi lösa det? Rätt räcker inte är skriven av Klas Hallberg, författare, rådgivare och prisad föreläsare, och Per Kristensson, professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation.