
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Rapsbaggarna (lättläst) (Lättläst version) ljudbok
Pris
95 kr
Bröderna Albert och Henning lever ett lugnt liv på landet. Varje kväll innan de lägger sig går de en runda i rapsfältet utanför sitt hus. Från fältet kan de se föräldrahemmet. Det som snart ska bli hem för missbrukande kvinnor. Hur kan de stoppa det som håller på att hända med barndomshemmet? Och vad är det som pågår i rapsfältet? Där syns plötsligt mystiska spår. Brödernas liv är snart allt annat än lugnt.
Ett varmt humoristiskt vardagsdrama är det som utspelar sig i denna lilla pärla signe...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
29 September 2020
Längd
0:42
Genrer
Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Serie
Lättläst version
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789177238737
Bröderna Albert och Henning lever ett lugnt liv på landet. Varje kväll innan de lägger sig går de en runda i rapsfältet utanför sitt hus. Från fältet kan de se föräldrahemmet. Det som snart ska bli hem för missbrukande kvinnor. Hur kan de stoppa det som håller på att hända med barndomshemmet? Och vad är det som pågår i rapsfältet? Där syns plötsligt mystiska spår. Brödernas liv är snart allt annat än lugnt.
Ett varmt humoristiskt vardagsdrama är det som utspelar sig i denna lilla pärla signerad Karin Brunk Holmqvist. Som så ofta i hennes romaner är handlingen förlagd till Österlen. I Rapsbaggarna tecknar hon ett ömsint porträtt av de två äldre bröderna som av misstag hamnar i fokus för medias bevakning när man tror att spåren i deras rapsfält kan vara tecken på utomjordingar.
Karin Brunk Holmqvists träffsäkra romaner har gjort henne till en av Sveriges mest lästa och uppskattade författare.
Det här är en bearbetad och lättläst version av Rapsbaggarna.
Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.