Jessica Schiefauer
(författare)
,
Lo Tamborini
(berättare)
Pojkarna (lättläst) (Snabbläst) ljudbok
95 kr
Nu som lättläst!
På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de nektar från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder. Som pojke blir hon kär i Tony. Tillsammans upplever de både spänning och attraktion, och Kim dras in i en farlig värld. Till slut blir den dramatiska uppgörelsen oundviklig.
Poj…
Nu som lättläst!
På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de nektar från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder. Som pojke blir hon kär i Tony. Tillsammans upplever de både spänning och attraktion, och Kim dras in i en farlig värld. Till slut blir den dramatiska uppgörelsen oundviklig.
Pojkarna är en originell och magisk tonårsskildring av tre flickor som tillfälligt förvandlas till pojkar. Den skildrar uppväxt, transformation, kärlek och systerskap. Bokens författare Jessica Schiefauer fick Augustpriset när originalboken kom ut 2011. Boken Pojkarna har också blivit film.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Ljudbok
95 kr
Förlag
Vilja förlag
Längd
1:04
Genrer
Ungdomsböcker, 12-15 År
Serie
Snabbläst
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789177237051
Nu som lättläst!
På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de nektar från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder. Som pojke blir hon kär i Tony. Tillsammans upplever de både spänning och attraktion, och Kim dras in i en farlig värld. Till slut blir den dramatiska uppgörelsen oundviklig.
Pojkarna är en originell och magisk tonårsskildring av tre flickor som tillfälligt förvandlas till pojkar. Den skildrar uppväxt, transformation, kärlek och systerskap. Bokens författare Jessica Schiefauer fick Augustpriset när originalboken kom ut 2011. Boken Pojkarna har också blivit film.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Inga recensioner än