
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Pestens år (lättläst) (Lättläst version) ljudbok
Pris
95 kr
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning.
Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång?
Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
139 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
19 Augusti 2024
Längd
1:26
Genrer
Historia & Arkeologi, Romaner, 12-15 År, Fackböcker, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Serie
Lättläst version
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179498030
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning.
Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång?
Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som formade Sverige som 2018 tilldelades Augustpriset.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Pestens år ligger på nivå XL.