På spaning efter den tid som kommer – bubblor,
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Jacob Östberg (författare), Katarina Graffman (författare), Emma Lindblad (författare), Helena von Zweigbergk (berättare)

På spaning efter den tid som kommer – bubblor, skam och andra fenomen ljudbok

125 kr
(0)
”Den här välskrivna och engagerande boken tar pulsen på tidsandan och berättar inte bara vilka vi är utan också vilka vi håller på att bli.” Thomas Hylland Eriksen, professor i socialantropologi vid Universitetet i Oslo  All form av framtidsspaning måste börja här och nu, i verklig kunskap om samtiden. Den här boken gräver under ytan och beskriver ett antal fenomen som är betydelsefulla i samtidskulturen: konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet. Utifrån denna djupare förståel...
125 kr
Författare Jacob Östberg (författare), Katarina Graffman (författare), Emma Lindblad (författare), Helena von Zweigbergk (berättare)
Förlag Roos & Tegnér
Utgiven 14 September 2020
Längd 6:28
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Media & Kommunikation, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189215160
”Den här välskrivna och engagerande boken tar pulsen på tidsandan och berättar inte bara vilka vi är utan också vilka vi håller på att bli.” Thomas Hylland Eriksen, professor i socialantropologi vid Universitetet i Oslo  All form av framtidsspaning måste börja här och nu, i verklig kunskap om samtiden. Den här boken gräver under ytan och beskriver ett antal fenomen som är betydelsefulla i samtidskulturen: konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet. Utifrån denna djupare förståelse av tidsandan och hur vi människor verkligen är, kan vi se mönster och skönja det som komma skall. Inte som en kristallklar digital bild, utan mer som ett analogt fotografi som håller på att framträda i framkallningsvätskan.  Katarina Graffman är doktor i kulturantropologi, forskare, föreläsare och författare. Emma Lindblad är doktor i modevetenskap och forskar och föreläser om konsumtionskultur. Jacob Östberg är professor i reklam & pr vid Stockholms universitet.