Nybyggarna (lättläst) (ljudbok) av Vilhelm Moberg
Gratis smakprov
Vilhelm Moberg , Örjan Blixt , Örjan Blix (berättare)

Nybyggarna (lättläst) (Utvandrarna #3) ljudbok

139 kr
Nordamerika i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder från Småland. De har lämnat sitt hem och bosatt sig i en dal i Minnesota med sina barn. Fler och fler människor kommer till dalen. Tillsammans börjar de bygga upp ett nytt samhälle med skola, kyrka och begravningsplats. Men Kristina har svårt att vänja sig vid livet i det främmande landet. Hon känner sig ensam och …
Nordamerika i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder från Småland. De har lämnat sitt hem och bosatt sig i en dal i Minnesota med sina barn. Fler och fler människor kommer till dalen. Tillsammans börjar de bygga upp ett nytt samhälle med skola, kyrka och begravningsplats. Men Kristina har svårt att vänja sig vid livet i det främmande landet. Hon känner sig ensam och plågas av hemlängtan. Karl Oskar oroar sig för sin bror Robert som har gett sig i väg för att gräva guld i Kalifornien. Ingen har hört från honom. Kan han vara död? ”Bearbetningen av Mobergs berättelse till lättläst text […] är så varsamt och skickligt gjord att den går rakt in i läsarens hjärta. En fantastisk läsupplevelse!”/ BTJ Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Nybyggarna är den tredje delen i en serie på fyra delar. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 139 kr
E-bok 139 kr
Författare Vilhelm Moberg (författare), Örjan Blixt (författare), Örjan Blix (berättare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Längd 6:59
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Serie Utvandrarna
Del i serie 3
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993014

Nordamerika i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder från Småland. De har lämnat sitt hem och bosatt sig i en dal i Minnesota med sina barn. Fler och fler människor kommer till dalen. Tillsammans börjar de bygga upp ett nytt samhälle med skola, kyrka och begravningsplats. Men Kristina har svårt att vänja sig vid livet i det främmande landet. Hon känner sig ensam och plågas av hemlängtan. Karl Oskar oroar sig för sin bror Robert som har gett sig i väg för att gräva guld i Kalifornien. Ingen har hört från honom. Kan han vara död? ”Bearbetningen av Mobergs berättelse till lättläst text […] är så varsamt och skickligt gjord att den går rakt in i läsarens hjärta. En fantastisk läsupplevelse!”/ BTJ Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Nybyggarna är den tredje delen i en serie på fyra delar. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än