Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Nattåget till Paris (lättläst) ljudbok
Pris
109 kr
Hassan sitter på tåget. Han är på väg till sin son Beros som bor i Paris. Han är nervös. Det är så länge sedan de sågs. Vart tog åren vägen? Hur kunde hans lille son plötsligt vara en framgångsrik ung man? Med pojkvän? Det är så mycket nytt att förhålla sig till. Hassan känner sig både förvirrad och exkluderad. Han oroar sig över att han varken ska förstå eller känna igen Beros längre. Vilka är de inför varandra idag? Och hur är man pappa till en vuxen man?
Nattåget till Paris är en varm bok...
Ljudbok
109 kr
Pris
E-Bok
109 kr
Pris
Bokons kunder har även köpt
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
22 Maj 2024
Längd
0:38
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993564
Hassan sitter på tåget. Han är på väg till sin son Beros som bor i Paris. Han är nervös. Det är så länge sedan de sågs. Vart tog åren vägen? Hur kunde hans lille son plötsligt vara en framgångsrik ung man? Med pojkvän? Det är så mycket nytt att förhålla sig till. Hassan känner sig både förvirrad och exkluderad. Han oroar sig över att han varken ska förstå eller känna igen Beros längre. Vilka är de inför varandra idag? Och hur är man pappa till en vuxen man?
Nattåget till Paris är en varm bok om rätten att få göra sina egna livsval. Och om att nyfiket och respektfullt hitta tillbaka till varandra igen. Boken är en fristående uppföljare till I samma båt, Noors trädgård och När mandelträden blommar, där vi först fick möta Hassans och Beros familj.
Sara Wadell har arbetat som manusförfattare sedan 1999 och debuterade som romanförfattare med I samma båt på LL-förlaget 2013. Sedan dess har hon skrivit sex lättlästa böcker.
Lättlästnivå: 3
(1 är lättast och 6 svårast)