
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Mammorna (lättläst) ljudbok
Pris
95 kr
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats.
Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan.
Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.
Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken ha...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
185 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
22 Februari 2023
Längd
1:46
Genrer
Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179495978
I den hyllade reportageboken Mammorna får vi möta 21 mammor från olika förorter i Sverige. Det är mammor som har upplevt det allra värsta: att deras barn har mördats.
Mammorna är en bok om våld, kärlek och sorg, men också om kamp. En kamp för att ge barnen upprättelse, en kamp för ett samhälle där unga människor inte ska behöva dö på gatan.
Det här är en bearbetad version av originalet som kom 2018.
Mammorna nominerades 2018 till Augustpriset i fackboksklassen. Med utgångspunkt i boken har Alexandra Pascalidou även skapat dokumentärserien Mammorna i våldets skugga, för SVT. Alexandra Pascalidou är författare, journalist och programledare. Hon har varit kolumnist i tidningarna Journalisten och Metro. Pascalidou har blivit utsedd till Årets europé 2018 och tilldelats S:t Eriksmedaljen 2015. Hon har tidigare gett ut böckerna Bortom mammas gata, Kaos och Taxi.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.