
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Majken och svanen (lättläst) ljudbok
Pris
109 kr
Först är Majken säker på att hon har sett fel. För ingen kastar väl sten på en svan? Så kommer ilskan. Hon släpper brödpåsen och springer efter pojkarna. Men Majken har inte en chans att hinna ifatt.
På natten kan Majken inte sluta tänka på svanen. Den måste vara skadad. Hur ska hon kunna hjälpa den? Hon ger sig ut och söker efter svanen i mörkret, hittar den och bär hem det otympliga, sprattlande byltet. Väl hemma blir Majken osäker. Svanen hon tagit hem är vild i blicken och trumpetar högt...
Ljudbok
109 kr
Pris
E-Bok
109 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
7 September 2023
Längd
0:21
Genrer
Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993496
Först är Majken säker på att hon har sett fel. För ingen kastar väl sten på en svan? Så kommer ilskan. Hon släpper brödpåsen och springer efter pojkarna. Men Majken har inte en chans att hinna ifatt.
På natten kan Majken inte sluta tänka på svanen. Den måste vara skadad. Hur ska hon kunna hjälpa den? Hon ger sig ut och söker efter svanen i mörkret, hittar den och bär hem det otympliga, sprattlande byltet. Väl hemma blir Majken osäker. Svanen hon tagit hem är vild i blicken och trumpetar högt. Den verkar inte särskilt skadad. Är det verkligen rätt svan?
Majken och svanen är en berättelse om kärleken till djur, och om hur fel det kan bli även för den som bara vill göra rätt. Lena Sjöberg har hyllats och prisbelönats både som författare och illustratör. Majken och svanen är hennes debut som författare av lättläst för vuxna. En bok i vilken bild och text i ton och färgskala bildar en vacker och harmonisk enhet.
Lättlästnivå: 2
(1 är lättast och 6 svårast)