Lysande utsikter (lättläst) (ljudbok) av Charles Dickens
Gratis smakprov
Charles Dickens , Johan Svensson (berättare)

Lysande utsikter (lättläst) ljudbok

65 kr
Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är r…
Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik?Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikter är en av hans mest kända böcker. Dickens berättelser har ofta självbiografiska inslag. Hans egen uppväxt var också fattig. Han hatade orättvisor och brydde sig mycket om dem som hade det svårt.Johan Werkmäster har bearbetat Charles Dickens klassiker till lättläst. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 65 kr
E-bok 65 kr
Författare Charles Dickens (författare), Johan Svensson (berättare), Johan Werkmäster (annat)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 15.03.2012
Längd 3:17
Genrer Skönlitteratur, Annan Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170533679

Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik?Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikter är en av hans mest kända böcker. Dickens berättelser har ofta självbiografiska inslag. Hans egen uppväxt var också fattig. Han hatade orättvisor och brydde sig mycket om dem som hade det svårt.Johan Werkmäster har bearbetat Charles Dickens klassiker till lättläst. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än