
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Koll på pesten (Koll på) ljudbok
Pris
95 kr
Pesten är en sjukdom som uppstod redan på antiken. Smittan spreds över världen med loppor på råttor. Till Sverige kom den på 1300-talet. Miljoner människor har dött i smittan, som fortsätter att bryta ut även i dag. Detta är historien om hur pesten påverkat mänskligheten genom århundraden. Här blandas skrock och vetenskap – i en rysligt spännande faktabok!
Faktaserien "Koll på", som ger utrymme för lite längre och mer djupgående fakta än i våra övriga faktaserier. Böckerna är rikligt illustr...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
139 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
27 September 2020
Längd
0:22
Genrer
12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Serie
Koll på
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179871741
Pesten är en sjukdom som uppstod redan på antiken. Smittan spreds över världen med loppor på råttor. Till Sverige kom den på 1300-talet. Miljoner människor har dött i smittan, som fortsätter att bryta ut även i dag. Detta är historien om hur pesten påverkat mänskligheten genom århundraden. Här blandas skrock och vetenskap – i en rysligt spännande faktabok!
Faktaserien "Koll på", som ger utrymme för lite längre och mer djupgående fakta än i våra övriga faktaserier. Böckerna är rikligt illustrerade i färg och svartvitt. Svåra ord förklaras i marginalen, faktarutor ger extra och roliga fakta. Böckerna har innehållsförteckning och register. De här böckerna är lämpliga att använda både i undervisning, som bredvidläsning i skolan och för dem som gärna läser lättlästa faktaböcker. Serien är framtagen för högstadiet men passar också väl för äldre läsare, liksom för de läsare som vill ta steget från böckerna i serien "Fakta om ..." till en lite större utmaning
Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.