Jul i krinolin (lättläst) (ljudbok) av Amanda H
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Amanda Hellberg (författare), Anders Blentare (berättare), Tova Leining (berättare)

Jul i krinolin (lättläst) ljudbok

95 kr
(0)
Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig. Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar....
Ljudbok 95 kr E-Bok 109 kr
Författare Amanda Hellberg (författare), Anders Blentare (berättare), Tova Leining (berättare)
Utgiven 6 Oktober 2021
Längd 2:55
Genrer
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179712280
Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig. Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar. Men husets korridorer är mörka och spöken viskar om sorg och hemligheter. Valdemar och Lovisa dras in i mysterier och förälskelse. Kan de någonsin få varandra? Åsa Sandzén har bearbetat Amanda Hellbergs stämningsfulla Jul i krinolin till lättläst.