Charlotte Brontë
(författare)
,
Lo Iweborg
(berättare)
Jane Eyre (lättläst) ljudbok
65 kr
Jane får det svårt när föräldrarna dör. Men hon vägrar att leva fattig och lydig. Hon vill bestämma själv över sitt liv. Jane tar plats som lärare på gården Thornfield och blir kär i ägaren herr Rochester.
Men det är något underligt med gården Thornfield. Från vindskammaren hörs konstiga skratt.
Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare alltsedan den kom ut i mitten av 1800-t…
Jane får det svårt när föräldrarna dör. Men hon vägrar att leva fattig och lydig. Hon vill bestämma själv över sitt liv. Jane tar plats som lärare på gården Thornfield och blir kär i ägaren herr Rochester.
Men det är något underligt med gården Thornfield. Från vindskammaren hörs konstiga skratt.
Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare alltsedan den kom ut i mitten av 1800-talet. Malin Lindroth har bearbetat boken till lättläst svenska.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok
65 kr
Förlag
LL-förlaget
Längd
2:10
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170531569
Jane får det svårt när föräldrarna dör. Men hon vägrar att leva fattig och lydig. Hon vill bestämma själv över sitt liv. Jane tar plats som lärare på gården Thornfield och blir kär i ägaren herr Rochester.
Men det är något underligt med gården Thornfield. Från vindskammaren hörs konstiga skratt.
Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare alltsedan den kom ut i mitten av 1800-talet. Malin Lindroth har bearbetat boken till lättläst svenska.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)
Inga recensioner än