Jakten på papperstigern : effektivare kvalitets
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Andreas Odhage (författare), Andreas Odhage (berättare)

Jakten på papperstigern : effektivare kvalitetsledning (Kunskap på nolltid) ljudbok

Pris 109 kr
(0)
Problemet med ISO-standard 9001 och kvalitetsledning är att orden låter torra och akademiska. Egentligen handlar standarden om hållbarhet, engagemang och framtidens ledarskap. Kvalitetsledning är filosofin som gör det möjligt att arbeta med ständiga förbättringar utifrån sunt förnuft. Och att undvika onödig byråkrati och papperstigrar, alltså dokument som finns till bara för att finnas till och som inte skapar något värde. Det är budskapet som Andreas Odhage, författare till boken Jakten på...
Ljudbok 109 kr Pris E-Bok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Andreas Odhage (författare), Andreas Odhage (berättare)
Utgiven 17 Mars 2021
Längd 1:38
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789186951740
Problemet med ISO-standard 9001 och kvalitetsledning är att orden låter torra och akademiska. Egentligen handlar standarden om hållbarhet, engagemang och framtidens ledarskap. Kvalitetsledning är filosofin som gör det möjligt att arbeta med ständiga förbättringar utifrån sunt förnuft. Och att undvika onödig byråkrati och papperstigrar, alltså dokument som finns till bara för att finnas till och som inte skapar något värde. Det är budskapet som Andreas Odhage, författare till boken Jakten på papperstigern, vill förmedla. Han berättar att många företag fortfarande tror att kvalitetsledning handlar om att följa regler som någon annan har satt upp. "De är fastlåsta i hierarkier, onödig administration och långsamma processer", säger Andreas Odhage. "Jag förstår deras frustration. Samtidigt som kvalitetsledning är svaret på alla de här frågorna är standarden löjligt komplicerad. Jag skrev boken för att visa att det snarare handlar om att följa en filosofi för att bli mer lönsam och få engagerade kollegor." Innehållsförteckning Förord Organisationens förutsättningar Vad är organisationens syfte? Hur vill ni uppnå syftet och målen? Vilka är förväntningarna? Hur arbetar ni egentligen? Ledarskap Medarbetarnas engagemang Socialisera mera och öka förståelsen Gödsla med information Delegera mera Planering Play it rough, or play it safe? En modell, vilken som Hitta målen Att gapa efter mycket Budgeten är ingen sanning Stöd Personal, utrustning och arbetsmiljö Hur anställer ni medarbetare? Håll koll på kompetensen Dokumenthantering Verksamhet Inköp Nya tjänster och produkter Utvärdering av prestanda Hur utvärderar du medarbetare och chefer? Egenkontroll Externa kontroller När och hur träffas ni i ledningen? Förbättringar Om författaren Andreas Odhage är auktoriserad global revisionsledare för ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 och ISO 50001 (kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö- och energiledning). Andreas genomför revisioner i en mängd företag årligen och brukar säga att han bedriver korståg mot papperstigrar och byråkrati. Han hjälper allt från lokala till globala verksamheter att förstå kvalitets- och miljöledning på ett enkelt sätt. Han utbildar ledningsgrupper och styrelser kring affärsnyttan med kvalitetsledning och hållbart företagande. Andreas är också certifierad professional scrum master och en flitigt anlitad inspirationsföreläsare inom bland annat självledarskap och affärsutveckling. Han har tidigare skrivit boken Bli ditt bästa jag. Recensioner "En kort och träffsäker bok som visar vad ISO 9001 egentligen handlar om. Perfekt för alla företag som bävar för att bygga upp ett ledningssystem." - Ola Ljunggren Bergeå, coach och ledarskapsutvecklare, Real8 Consulting Group -- Det här är en bok för dig som är intresserad av att lära dig mer om kvalitetsledning, miljöledning och affärsutveckling. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.